جنین تازه به دنیا آمده حامله بود !!!

اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، آپارات

.
اطلاعات کاربری
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

جنین تازه به دنیا آمده حامله بود !!!

تصور كنيد، نوزادي به دنيا بيايد و در شكمش، جنين ديگري داشته باشد! ممكن است فكر كنيد كه طفلك دخترك در شكم مادرش باردار شده، ولي نكته اينجاست كه نوزاد پسر است.
اين اتفاقي است كه اخيرا در شيلي رخ داده( 24 نوامبر 2006) و نوزاد پسري با يك جنين در شكمش متولد شده است. پزشكان هم در اولين فرصت اين نوزاد دومي ‌را به دنيا آوردند ولي اين جنين زنده نماند.

پزشكان مي‌گويند، اين نوزاد دچار پديده جنين در جنين (FETUS IN FETUS) شده است و در دوران بارداري مادر، جنين فرعي وارد بدن جنين اصلي شده و در بدن او رشد كرده است و در نهايت، جنين اصلي يعني همين پسر بچه با يك جنين در داخل شكمش متولد شده است.
پزشكان بيمارستان هرنان هنريكوئز(HERNAN HENRIQUEZ) شهر تماكو(TEMUCO) در شيلي، مدتي قبل از تولد اين نوزاد، با تصوير برداري از جنين، متوجه وجود يك جنين 10 سانتي‌متري در بدن جنين اصلي شده بودند.
جنين فرعي چهار اندام و يك ستون فقرات ناقص داشت، اما سر نداشت. به همين خاطر هيچ اميدي به زنده ماندنش نبود.
بعد از تولد نوزاد اصلي، پزشكان او را جراحي كردند و جنين فرعي را از شكمش خارج كردند. در حال حاضر نوزاد پسري كه هنوز نامي ‌برايش انتخاب نشده، زنده و سالم است.
دكتر ماريا آنجليكا بلامر، رئيس بخش نوزادان بيمارستان هرنان هنريكوئز، در اين باره مي‌گويد: «اين يك مورد نادر است. ولي خيلي خطرناك نيست، چون قابل درمان است. اين نوزاد پسر هم جراحي شد و اگر مشكل خاصي برايش پيش نيايد، حتما زنده خواهد ماند.»

پدیده مشابهی چندی پیش در هند رخ داد :
چندی پیش گزارشی از مردی که به نظر می رسید باردار است منتشر شده است. شکم این مرد که سانجو باگات (Sanju Bhagat) نام دارد به طور ناگهانی ورم کرده و به نظر می رسید که در حال زایمان می باشد.


او که در شهر ناگپور (Nagpur) در هند زندگی می کند میگوید در تمام طول زندگی از شکم متورم و بزرگ خود احساس خجالت و ناراحتی می کرده است، ولی بالاخره یک شب ناراحتی ظاهری او به نگرانی بسیار بزرگتری تبدیل شد و او را به سرعت راهی بیمارستان کردند.

در ابتدا پزشکان فکر می کردند که غده سرطانی بزرگی در شکم باگات وجود دارد بنا براین تصمیم به جراحی و خارج سازی آن از شکم مرد گرفتند. پزشکان فکر می کردند که این تومور به قدری بزرگ است که به دیافراگم وی فشار وارد آورده و تنفس او را با مشکل روبه رو کرده است.

ولی آنها پس از آغاز جراحی متوجه پدیده عجیبی شدند که تا کنون با آن برخورد نداشتند، بعد از شکافت عمیق شکم مرد یک گالن حاوی مایعات در شکم او پاره شد و سپس اتفاق بسیار عجیبی رخ داد که حیرت همگان را برانگیخت.

پزشکان متوجه تعداد بسیار زیادی استخوان در داخل شکم مرد شدند، در ابتدا یک عضو از بدن و سپس عضو دیگری، مقداری مو، یک فک و قسمتهایی از اعضا تناسلی را از شکم مرد خارج کردند.

در داخل شکم باگات یک موجود ناقص وجود داشت که پا و دست کاملا شکل گرفته و کامل با ناخن های بسیار بلند داشت.

در ابتدا به نظر می رسید که این مرد هندی باردار بوده و بچه ای در شکم خود پرورش داده ولی گروه پزشکی بیمارستان هند متوجه شدند که برادر دو قلوی باگات در شکم وی قرار داشته که به تدریج در شکم او رشد پیدا کرده و به قدری بزرگ شده که زندگی او را در خطر انداخته است.

پديده جنين در جنين، يك اختلال بسيار نادر است كه از هر 500000 تولد زنده، يكي دچار اين مشكل مي‌شود. در اين پديده جنين اصلي ميزبان جنين فرعي است.
جنين فرعي كه خود توانايي تامين غذا و اكسيژن مورد نيازش را ندارد، با كمك چيزي شبيه بند ناف به سيستم گردش خون جنين اصلي متصل شده و از اين راه به حيات خود ادامه مي‌دهد.
البته اين بند ناف جنين فرعي با بند ناف واقعي تفاوت‌هايي دارد كه مهم ترين آنها تعداد رگ‌هاي داخل آن است. به عبارتي بند ناف جنين فرعي فقط 2 رگ دارد، در حالي كه بند ناف طبيعي 3 رگ دارد. همين موضوع باعث شد تا در تئوري دو قلو بودن دو جنين تو در تو ترديد ايجاد شود.
البته معمولا جنين فرعي براي جنين اصلي مشكلي ايجاد نمي‌كند، مگر اينکه رشد كرده و به حدي بزرگ شود كه به عنوان يك توده بتواند به ساير اعضاي جنين اصلي فشار وارد كند. در اين موقع است كه جنين اصلي كه ديگر بايد آن را نوزاد ناميد، با احساس علايمي‌مثل درد، تهوع و استفراغ و يبوست بزرگ‌تر‌ها را متوجه مشكل مي‌كند و در نهايت پزشكان با كمك روش‌هاي تصويربرداري پيشرفته ي پزشكي، وجود جنين فرعي در بدن نوزاد را كشف مي‌كنند.
بند ناف جنين فرعي فقط 2 رگ دارد، در حالي كه بند ناف طبيعي 3 رگ دارد. همين موضوع باعث شد تا در تئوري دو قلو بودن دو جنين تو در تو ترديد ايجاد شود.
در اين موارد معمولا جنين فرعي در شكم، خصوصا پشت پرده صفاقي نوزاد قرار دارد، يعني جنين فرعي لابه‌لاي روده‌ها و احشاي داخل شكم از طريق همان بند ناف 2 رگه، به عروق صفاقي جنين اصلي متصل است. اما در موارد معدودي از اين پديده ي نادر، جنين فرعي در دهان، كمر و حتي بيضه و جمجمه ي نوزاد ميزبان هم قرار مي‌گيرد.
تاكنون 92 مورد جنين در جنين گزارش شده كه آخرين آنها همين مورد در شيلي بود. اولين بار در سال 1806 ميلادي چنين پديده‌اي گزارش شد.
چرا و به چه علت؟
با اينكه در برخي از منابع، علت پديده ي جنين در جنين را در واقع نوعي دو قلويي مي‌دانند، اما بررسي 92 مورد از اين پديده كه تا كنون گزارش شده است، نشان مي دهد كه معمولا نوعي تومور خوش‌خيم به نام تراتوم(TERATOMA) كه در سنين بسيار پايين تشکيل آن شروع مي‌شود، باعث ايجاد جنيني در بدن يك جنين مي‌شود. تراتوم، توموري متشکله از انساج مختلف جنيني است.
نوعي تومور خوش‌خيم به نام تراتوم(TERATOMA) كه در سنين بسيار پايين تشکيل آن شروع مي‌شود، باعث ايجاد جنيني در بدن يك جنين مي‌شود. تراتوم، توموري متشکله از انساج مختلف جنيني است.
در تراتوم، بافت‌هاي تومور بسيار تمايز يافته‌اند و در برخي موارد حتي عملكرد يك بافت طبيعي را هم دارند. البته نكته مهم در مورد اين تومور اين است كه معمولا بافت داخل تراتوم، با بافتي كه تومور در آن واقع شده تفاوت دارد، يعني مثلا در داخل ريه يا شكم تراتومي ‌كه دندان توليد مي‌كند تشكيل مي‌شود. ولي دنداني هم كه ايجاد مي‌شود، يك دندان كامل است.
اگر اين تراتوم رشد زيادي داشته باشد و بتواند بافت‌هاي متعددي مثل استخوان‌هاي مهره، اندام‌ها و نيز عضله و دندان را با هم توليد كند، توده‌اي تشكيل مي‌شود كه بسيار شبيه يك جنين است. اين همان اتفاقي است كه در پديده جنين در جنين رخ مي‌دهد.





:: موضوعات مرتبط: +دانستنی های جالب , , ,
:: برچسب‌ها: 40قانون جالب در جهان , دانستنی ها , دانستنی های جالب , قانون , ازمايشهاي علمي عجيب(جالب) , چشم , چشمان جادویی , دختری که به جای اشک خون می گرید , ایا میدانید؟ , مردی با خون سبز رنگ , خون , جالب , دانستنی های خیلی جالب , جنین , جنین تازه به دنیا امده حامله بود ,
:: بازدید از این مطلب : 7845
|
امتیاز مطلب : 103
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
ن : علی طهماسب پوریان
ت : چهار شنبه 8 تير 1390
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی